Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3070261307   Projecte Escolta'm
2016-2017   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   19/10/2016 - 17/5/2017 (20 hores) de 16:45h a 18:45h
   ESC Pompeu Fabra
   av. Parellada, 5-7 (Vallirana) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VI
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Anàlisi de les perspectives participatives, per desenvolupar un canvi de mirada respecte a les tasques tutorials i millorar les accions que s’hi duen a terme.
Implementació en el centre educatiu d'una acció tutorial amb un format més íntim i acollidor, que ajudi a crear vincles afectius positius i resilients entre tutor i alumne.
Planificació del temps i espais de conversa en petit grup per dur a terme la tutoria personalitzada.
Oferiment d'un treball reflexiu en profunditat sobre la pràctica tutorial, amb els tutors des de la mateixa comunitat educativa.
  
Objectius   • Fer a l’escola un projecte comú que convidi a la reflexió sobre el significat, el valor i la pràctica d’una acció tutorial resilient.
• Crear i estructurar espais de relació i comunicació formals i informals entre tutor i infants que afavoreixin altres maneres de relacionar-se i altres formes de complicitat i d’empatia mútues.
• Fer emergir a l’alumnat factors de resiliència.
• Centrar la mirada en els elements que afavoreixen el progrés dels alumnes més que en les causes dels seus problemes.
• Desenvolupar habilitats de comunicació i relació entre iguals.
• Proporcionar al grup classe un bon clima emocional d’aula i la motivació per voler aprendre i treballar a l’escola.
• Donar respostes educatives als alumnes per promoure factors que els facin créixer de manera equilibrada i que els ajudin a tenir una motivació més gran per aprendre.
• Promoure activitats educatives d’interacció positiva amb tot l’alumnat, en especial amb els que mostren mancances respecte a la seva capacitat de comunicació i relació social a partir de la solidaritat, de la resolució de conflictes a través del diàleg, del respecte a les diferències individuals, d’una millor cohesió social, i en la cooperació en les pràctiques educatives.
• Aconseguir una millor vinculació educativa entre tutors i alumnes i entre els mateixos alumnes.
• Millorar les relacions entre el professorat, l’alumnat i les seves famílies.
• Que el tutor disposi de més temps i de qualitat per treballar amb aprofundiment i tranquil·litat l’acció tutorial envers el grup-classe.
• Proporcionar eines de treball i d’autoreflexió al professorat.
  
Continguts   * ELS SENTIMENTS I EMOCIONS
*LES CAPACITATS RESILIENTS INTERNES: INICIATIVA, INDEPENDENCIA, INTROVERSIÓ, SENTIT DE L'HUMOR, CREATIVITAT.
*ESTRATÈGIES DE DIÀLEG I ESCOLTA ACTIVA
*ACCIÓ TUTORIAL
  
Formador/a   Sílvia Borrell
  
Avaluació   Avaluació del procés
S’avaluarà tot el procés del projecte tenint en compte tres apartats:
A/ Aula petita. Avaluació que es farà a partir de les notes de camp i l’observació realitzades pels tutors, les filmacions i els grups de discussió d’una mostra de tutors.
B/ Equips docents. Avaluació contínua que es realitzarà amb tots els assessors i assessores a partir de l’observació i de les notes de les reunions de coordinació.
c/ Organització i valoració general del projecte.
Avaluació d’impacte
Considerem necessari fer una avaluació directament a l’alumnat que hagi viscut l’impacte del projecte. Aquesta avaluació ens permetrà saber en quina mesura la tutoria personalitzada ha estat el desencadenant dels canvis que han potenciat la capacitat de resiliència de cadascun dels alumnes.
  
Requisits de  certificació   Mínim d'un 80% d'assistència presencial i compromís a adoptar els acords de l'equip docent en relació amb el projecte i participació directa en l'elaboració de materials didàctics.
  
E-mail   se-baixllobregat6@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   19/10/2016   1645   1845 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   dimecres   17/05/2017   1645   1845 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent